מדיה חברתית

  • תאריך: 29/07/2013

הצורך בפתרון

חנות חיות חדשה נפתחה בשכונה. החנות עומדת מול תחרות קשה שכבר עובדת באיזור וזקוקה ללקוחות.
מולנו עומדים מספר נושאים הזקוקים לפתרון יחדיו במהלך תקופת ההרצה של החנות במשך שלושה חודשים:

  • כיצד מייצרים מוניטין קהילתי באזור לעסק חדש??
  • כיצד מייצרים הכרה קהילתית??
  • כיצד לייצר הכנסות לעסק חדש מאפס??

הפתרון שלנו

לאחר שחקרנו את האזור הגאוגרפי שהחנות ביקשה לכסות, ולקחנו בחשבון את הנסיבות:

  • בעלי חיות מחמד קשורים אליה רגשית
  • בעלי חיות מחמד ברוב המקרים אימצו אותם
  • לעבודה התנדבותית בקהילה, למען חיות מחמד יש ערך רב בעיני בעלי חיות מחמד

הגענו לתובנה שקמפיין רחב באמצעי מדיה שונים, לצד עבודה עם חיות ולמען הקהילה, יתנו מענה הולם לבעיה.

בחרנו לגייס את המדיה המודפסת המקומית ואת הרשויות המקומיות לעזור לנו לקדם את החנות.

הקמנו פינת ליטוף בסביבה מבוקרת לילדים על מנת לעזור לאלו שאינם בעלי חיות מחמד להתקרב אל החיות קצת יותר, ולאלו שיש פחד מחיות – לסייע להם להתגבר על הפחדים שלהם.

הקמנו סוכנות אימוץ לחיות מחמד בחנות עצמה כמו גם ברשת האינטרנט תחת הדומיין של החנות
באינטרנט הרצנו קמפיין לחנות בפייסבוק לאותן פעילויות שמתקיימות ברמת הקהילה.
לקוחות התקשרו והזמינו מוצרים, שאלו שאלות, ביקשו עצה ועזרה או שפשוט הגיעו לחנות לראות את ההתרחשות ואת כלוב הציפורים הענק ופינת הליטוף שהוקמה בחנות.

התוצאות שלנו

לקוחות התקשרו והזמינו מוצרים, שאלו שאלות, ביקשו עצה ועזרה או שפשוט הגיעו לחנות לראות את ההתרחשות ואת כלוב הציפורים הענק ופינת הליטוף שהוקמה בחנות.
החנות הפכה לאטרקציה מקומית.
השגנו את מה שבאנו לעשות.
הבאנו את הקהילה אל החנות במקום לנסות ולהביא את החנות אליהם.

כולם רצו לבוא!!! ילדים שבאו לחנות וחוו את חווית פינת הליטוף, סיפרו למחרת בכיתה לחבריהם וזה הביא אף יותר ילדים שגררו אחריהם את הוריהם…
זה בהחלט היה מצחיק.
השמועה נפוצה!!! ובמהרה החנות החלה להגדיל הכנסותיה.
החנות צמחה מ-0 ל – 150 לקוחות חודשיים קבועים תוך 3 חודשים, ומאות מבקרים (לקוחות פוטנציאליים/ בתים מאמצים) הגיעו כל חודש.

שיפור / 100%
מהירות / 90%
תוצאות / 100%

תמונות מהקמפיין החברתי

חלק מהתהליך שחנות החיות והצוות שלה עברו בזמן שהיינו בקמפיין חברתי של פינת הליטוף החדשה וסוכנות האימוץ לחיות מחמד. התהליך הניב תוצאות של יד תוך עבודת כפיים, עם חיות ולקוחות

* לחצו על התמונה להגדלה

שאלות

לגישת השיווק החברתי יתרונות רבים. היתרונות החזקים ביותר אולי הם:
הגישה עוזרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם.
שיווק חברתי גורם לכם להסתכל על מי אתם רוצים להשפיע, ואיך להשפיע על אנשים אלה בצורה היעילה ביותר.
ומסיבה זו, זה עובד. אם הפן היצירתי, דרך שיווק, סייע לחברות רבות להכניס מיליוני דולרים, אין שום סיבה, שמסעות שיווק חברתיים אפילו יעילים יותר, לא יגרמו לשינוי בהתנהגותם של אנשים.

הניהול של קמפיין שיווק חברתי מורכב מארבעה חלקים עיקריים, כשניתן לפרק כל אחד כדלהלן:

  • הגדרת והבנת: הבעיה, המטרות שלכם, קהל היעד שלכם, ומה הם חושבים על הבעיה.
  • בחירת אסטרטגיות: סיעור מוחות לאסטרטגיות אפשריות, בחירת המתאימות ביותר, עיצוב מסרים, והצגת הרעיונות שלכם.
  • יישום והערכת העבודה שלכם.
  • לחזור על התהליך שוב ושוב ולשפר.

אז …

  • כיצד ניתן לאסוף את המידע הנדרש ולנתחו?? מהו בכלל המידע הנדרש ??
  • כיצד מחליטים ומהם הצעדים לבחירת האסטרטגיה הנכונה ??
  • כיצד מחליטים כמה זמן וכמה משאבים יש להקדיש לכל תת קבוצה של חלקי האסטרטגיה ??

שאלו אותנו…

(שם (חובה

(דואר אלקטרוני (חובה

(נושא (חובה

(תוכן ההודעה (חובה

כמובן שזה תלוי לא מעט בעסק או בארגון שלכם, אך באופן כללי …

  • כאשר ברצונכם לשנות את ההתנהגות של מספר גדול של אנשים.
  • כאשר ברצונכם לשנות את ההתנהגות לאורך זמן.
  • כאשר ברשותכם המשאבים הנדרשים על מנת לנהל מאמץ מקיף שכזה.