נכסי עסק וירטואלים – חלק ראשון

אתר הוא לא רק כרטיס ביקור


במאמר זה נדבר על מדוע ולמה כדאי לבעל עסק להשקיע באתר אינטרנט, מה החזר ההשקעה, וכיצד להניב ממנה רווחים בהווה ובעתיד.

מהפכה תעשייתית שלישית

עם עליית הרשתות החברתיות, התפתחות התקשורת החברתית ההמונית והתפשטותה, נסללת הדרך למהפכה תעשייתית שלישית. שני המרכיבים – תקשורת ואנרגיה, שהיוו עמודי התווך של שתי המהפכות התעשייתיות הקודמות, מתווים עתה התנהגות צרכן חדשה, ודפוסי התנהגות חברתית חדשים עולים וצומחים תוך כדי המהפכה.

להסתגל או למות

כבעל עסק, לחלק מאיתנו אתר המייצג את העסק שלנו, ולמי שאין, ככל הנראה שמע על קיומו של אתר של מתחרה שלנו, בין אם הוא מתחרה באותו תחום עסקי, כגון: חנות מהתחום שלנו באותו הקניון, באותו הרחוב, אולי ברמת העיר ולפעמים אף ברמה הארצית, ובין אם הוא מתחרה של אותו תחום עסקים, כלומר, פשוט עוד חנות מאותו תחום.

כבעל עסק, בין אם יש לנו אתר אינטרנט ובין אם לאו, עלינו ללמוד להסתגל ולהשתנות בהתאם לתנאים אותם מכתיב השוק.

על מנת להמחיש את משמעות הדבר, אתן דוגמה של לקוח שכרגע נמצא בתהליכי הקמת אתר לחברה שלו, וכך, יוכל כל אחד מאיתנו, שהנו בעל עסק, להבין טוב יותר מה המשמעות האסטרטגית של השקעה באתר.

למה לי

פעמים רבות נשאלתי “למה לי להשקיע כל כך הרבה כסף באתר?”, והתשובה לשאלה, כמו אצל כל יהודי טוב, באה בצורת שאלות…: “אתה לוקח את העסק שלך ברצינות?”, “אתה מוכן להגדיל את מעגל הלקוחות שלך?”, “האם אתה מחויב לעשות הכל כדי שהעסק שלך יצליח?!”.

כבעל עסק פרטי, התשובות לשאלות אלה ברורות: “כן” “כן” “ברור”….

בעל עסק זה שפנה אלי לבניית אתר, הנו בעלים של חברה מצליחה מאוד המתמחה באיטום בחומרים מהמתקדמים בתחומו. בעל החברה הנו בעל ידע רב בתחום ולעתים אף מתעלה על מתחריו בשירות, בידע ובמתן פתרונות הולמים ללקוחותיו.
למרות לכאורה נתוני פתיחה מרשימים, עדיין הוא הרגיש שהעסק שלו לא ממש התרומם, שזה לא ממש זה, והוא הרגיש שהוא יכול יותר.

בתחום האינטרנט הוא היה בעל ידע מקדים מועט וכך, העבודה אתו הקנתה לי כלים להבנת המתחולל בראשו של הלקוח.

כבעלי עסק, כאשר נותן שירות כגון חברה המקימה אתרי אינטרנט פונה אלינו ומציעה את שירותיה, לרוב כל מה שאנחנו מסוגלים לחשוב זה “טוב, כמה זה הולך לעלות לי?” או “לא תודה, אני לא מעוניין”.

היום יותר מאי פעם, מדדי שיתוף הפעולה החברתי הולכים ועולים, אמצעי התקשורת המתקדמים הולכים ונעשים נפוצים יותר, וכך מתאפשר כמעט לכל אדם להחזיק מחשב בכף ידו (מה שהיה פעם נחלת מעטים שרכשו מחשבי כף יד).
נתון זה מאפשר לכל אדם להחזיק חלון לידע בלתי מוגבל ועל ספקי המידע (אתרי אינטרנט למיניהם) מוטלת המשימה להפוך נגישים ונוחים לתפעול.

אסטרטגיית השיווק שלך כבעל עסק צריכה להשתנות – אתר המייצג את העסק שלך כבר איננו מה שהיה פעם, הוא לא רק מצגת של מידע טריביאלי,

אתר האינטרנט שלך הוא חלון הראווה של העסק שלך

האתר שלך צריך להיות נגיש, מותאם לגלישה סלולרית ומתוכנן לחוויית משתמש חיובית – אם הוא לא, הם לא רואים כלום, לא רואים אותך! ומחפשים אתר נגיש יותר באותו תחום עסקי.

חלון ראווה לעולם וירטואלי

ההסתכלות השיווקית (חלק 3 – בקרוב) של מישהו שבנה לא מעט אתרים שונה מזו של בעל העסק.

כבעל עסק חשוב שתבחר בונה אתרים בעל ראיה שיווקית שידע להדריך אותך באלמנט השיווקי של האתר.

מטרת האתר – לשווק את מוצריך בצורה הטובה ביותר ולשמש גם מרכז שירות ללקוחותיך.

נקודות שיש לתת עליהן את הדעת:

  • חווית משתמש
  • נגישות ותאימות
  • נוחות משתמש בהגעה ליעד
  • יעדים ומטרות האתר

* לא לפי סדר חשיבות

לסיכום

בחירה נבונה של בונה אתרים היא המפתח להקמת אתר שיענה באופן מושלם על צרכיו של עסק בעידן הסלולרי.

בחלק השני נדבר על שווי שוק של אתר בהשוואה לאתרים בתחומו ובהשוואה לפעילות העסק שלכם, כיצד למקסם את שווי האתר ומה לצפות מהשקעה באתר טוב.
בחלק השלישי למאמר זה נדבר על ההסתכלות השיווקית של אתר לעסק, מה לעשות ומה לא לעשות בשיווק של האתר ללקוחות שלכם.
שנה טובה וברוכת עסקים טובים.

Uncategorized

Share the Post

Comments

אין תגובות כרגע.

השאירו תשובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלכם לא תפורסם בפומבי. שדות חבוה מסומנים ב *

Please calculate.... * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.