על הקשר בין מכירות והתאמתו של אתר לגלישה סלולרית

שיווק סלולרי הנו העתיד. כל חברה המשווקת אתרים ברשת, או חברה בכלל, יודעת שהמפתח להצלחה הוא הסתגלות וייעול בכיוון השוק הנייד. מחשבי טאבלט ומכשירים ניידים השתלטו בשנתיים האחרונות על שוקי המסחר, אבל רק עסקים מעטים מנצלים את ההזדמנויות הטמונות בשיווק סלולרי להגדלת המכירות.

6 הנתונים הסטטיסטיים הבאים מלמדים על פוטנציאל השיווק הסלולרי:

1. 75% מהאמריקאים היו מוכנים להודות שהם נכנסים לשירותים עם המכשיר הנייד…
את מרבית זמנם הם מחלקים בין קריאת דואר אלקטרוני, גלישה באתרים חברתיים ומשחקים.
בישראל אנחנו לא רחוקים מהם, נכון להיום:

  • 74.3% משתמשי אינטרנט
  • 54.8% משתמשים קבוע ברשתות חבריות במהלך בחודש
  • כאשר ל - 99% מהאוכלוסיה קיים כיסוי גלישה סלולרית.

2. ארבעה מתוך 5 צרכנים מבצעים רכישות דרך המכשיר הנייד – משתמשים ניידים הנם לקוחות רוכשים. ע”פ הנתונים, חברות וקמעונאים חכמים הממנפים נתונים אלה, ומעודדים לקוחות המשוטטים בחנויותיהם להשתמש במכשירים ניידים (להצעות ודרכי ביצוע אפשריות נא לפנות במייל), מגדילים את פוטנציאל המכירות כמו גם את המכירות עצמן ב – 50%.
כן, 50%, מי יכול לסרב לנתון שכזה!
מסעדות שונות נוקטות בדרך שיווק דומה לכל מי שמגיע ומשאיר אחריו לייק או סימן שהיה בעמוד שלהם, בצורת קופון למשקה חינם ואו קינוח.

עלינו להבין שחיפוש ממכשיר נייד איננו שאלה של נוחות (גודל מסך, כמות המידע שניתן לדחוס למסך אחד, אפשרויות הניווט של המשתמש וכו’), אלא של הכרח – הלקוחות שלכם מחפשים אתכם,והשאלה שכל בעלים של עסק צריכים לשאול את עצמם היא – האם הם הולכים למתחרים שלנו??!

3. עד סוף שנת 2014 הגלישה הניידת תעלה על הגלישה ממכשירים נייחים.
נתון זה מתבסס בעיקר על תוכניות של חברות שונות להוזיל את עלויות המכשירים הניידים, כמו גם העליה של רשתות דור 3 ודור 4, לגלישה סלולרית, שגורמות למהפך בדרך השימוש ברשת האינטרנט.

4. 70% מהחיפושים דרך מכשירים ניידים מובילים לביצוע רכישה תוך שעה.
ההבדל המהותי שאליו מופנת מרבית תשומת הלב בנתון זה הנה הדרך בה גולשים מחפשים.
כאשר גולשים מחפשים דרך מכשיר נייח, הם מבצעים חיפוש מתוך סקרנות וחקירה. כאשר הם גולשים דרך מכשיר נייד הם מחפשים על פי רוב מוצר לרכישה מיידית, בין אם זה חיפוש אחר מזון, ביגוד או החלפת שמן למנוע הרכב.
על מנת להמחיש: כאשר אתם עוצרים בצד הכביש בדרך אל הים, וברצונכם למצוא ציוד קמפינג מסוים כגון שמשיה או קרח, אתם מחפשים במכשיר הנייד.
בדרך כלל הצורך הזה הוא מיידי, ולכן החיפוש דרך הנייד בדרך כלל מוביל לרכישה!
גולשים ניידים רוכשים, אם האתר מספק סחורה זמינה ונוחה לגישה.

5. 40% מהמחפשים, יעברו לתוצאה אחרת אם התוצאה שעלתה איננה מותאמת לגלישה סלולרית.
גולשים מבינים היטב כי בקצה אצבעותיהם נמצאות אפשרויות רבות, ולכן הם נוטים לעזוב אתר שאינו מספק חוויית משתמש חלקה למכשיר הנייד.

ולהמחיש תרחיש אפשרי – הגענו (פיזית) לחנות מסוימת לרכישת מוצר מסוים, אנחנו לא מרוצים אך חוויית הקנייה רק החלה, עלינו למצוא חלופות, אנחנו עומדים במרכז של קניון גדול עמוס חנויות שונות, איך נמצא אצל מי לרכוש??

תרחיש נוסף – אנחנו בדרך אל הים, חסר לנו רק דבר אחד, היכן הוא נמצא בדרכנו אל היעד??

6. 78% מהקמעונאים מתכוונים להשקיע עוד השנה בכיוון הסלולרי.

לסיכום

לאור עובדות אלו, בתי עסק בכל סדר גודל זקוקים לחידוש והתאמה טכנולוגית של שיטות שיווק ומכירה, הן על מנת לשמר את נאמנותם של לקוחות קיימים, והן על מנת לרכוש לקוחות חדשים באמצעים חדשניים.

הנגשת כלים אפליקטיביים לצרכנים באמצעות גלישה סלולרית מעודדת נאמנות לאורך זמן, ואף מביאה לקוחות חדשים.

התחרות הגוברת ושינויי השוק מייצרים אתגרים חדשים עבור בעלי העסקים הקטנים והבינוניים. יותר ויותר עסקים מבינים שהאתר שלהם הוא חזית נוספת ומשמעותית מול הצרכן, כמו גם כלי פרסום ושיווק חכמים. המטרה הסופית היא, לחזק את נאמנות הלקוחות הקיימים ולמשוך לקוחות חדשים לעסק.

Uncategorized

Share the Post

Comments

אין תגובות כרגע.

השאירו תשובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלכם לא תפורסם בפומבי. שדות חבוה מסומנים ב *

Please calculate.... * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.